BankID på mobil

BankID på mobil

Med BankID på mobil ønsker vi deg velkommen til din nye digitale hverdag. Mobiltelefonen har lenge vært adressebok, holdt kalenderen din og gitt deg e-post og meldinger fra sosiale medier rett i hånden. Med BankID på mobil får du nå i tillegg din mobile sikre identitet i mobilen.  Du får alltid tilgang til nettbanken din selv om kodebrikken ligger hjemme. Og du slipper å bruke Java.

  • Ingen Java.
  • Ingen kodebrikke.
  • Bruk mobilen til å logge inn i nettbanken og andre sikre områder
  • Bruk mobilen for å bekrefte betaling ved netthandel

Hvordan får du BankID
BankID på mobil bestilles i din nettbank. For å kunne aktivere tjenesten må du ha SIM-kort utstedt i mars 2014 eller senere.

Hvordan finne ut om du har riktig SIM-kort
Hvis du forsøker å bestille BankID på mobil med eldre SIM kort, vil du få feilmelding i nettbanken. Du må da bestille nytt SIM-kort hos din telefoniansvarlig.
Siffer 9 til 12 i SIM-kortnummer forteller produksjons år og måned.  894501301403xxxxxxxx. Dette nummeret finner du på SIM-kortet.

Tjenesten er gratis i etablering og i bruk.