Outsourcing

TDC Perspektiv: Mobiltet menyTDC Perspektiv: Sikkerhet menyTDC Perspektiv: Unified Communication menyTDC Perspektiv: Digitalisering menyTDC Perspektiv: Outsourcing meny

TDC Perspektiv: Outsourcing

Business apps som kan gjøre arbeidsdagen din enklere


60% av alle app-brukere laster månedelig ned 5 nye apps. Men hvordan kan en app øke effektiviteten til en virksomhet, og hvilke apps vil vi se i fremtiden?



De siste tallene viser at vi stadig søker etter mer informasjon, inspirasjon og kunnskap gjennom apps til fordel for tradisjonelle søk via internett. Dette stiller store krav til hvordan en app fungerer og hva den inneholder. Det lanseres i tillegg tusenvis av nye apps hver eneste måned, og appene må derfor også levere helt unik verdi for at man skal velge den ene ovenfor den andre - de må løse et konkret behov, være gjennomtenkte og enkle å bruke.

60% Økningen i antall brukere  på verdensbasis som betaler med mobilen

28 Antall apps en gjennomsnittlig smarttelefon-eier har på mobilen sin

13 Antall apps en smarttelefon-eier benytter i snitt hver måned

Business- apps øker effektiviteten

Nordmenn har tatt apps til seg,og utnytter i stadig større grad fordelene apps gir, både privat og i arbeidslivet. Men på tross av stor utbredelse av smartphones i Norge, utnyttes ikke det fulle potensialet som ligger i apps i dag.  Apps kan for eksempel også benyttes som et internt verktøy i virksomheter, blant annet for at ansatte raskt kan dele informasjon og data.
En intern virksomhets-app eller en ”medarbeider-app”, kan fungere som en kombinasjon av intranett, salgsstøtteverktøy og datainnsamler, og levere all informasjon de ansatte har behov for både internt og eksternt. App’en kan for eksempel gjøre medarbeiderne i stand til å selge, håndtere ordre, samle inn kundeinformasjon, og lese nyheter fra kolleger.

Inspirasjon:

Styr relasjonen til kundene dine med en app
45 % av alle smarttelefonbrukere som har lastet ned en app fra en forhandler, besøker forhandlerens butikk oftere enn gjennomsnittet. Dette skyldes ikke bare at virksomheten alltid ”ligger i kundens lomme”, men også at apps er et fantastisk verktøy for å levere tilbud og nyheter til en kundegruppe på en rask og rimelig måte.

Et godt eksempel er en Sats Elixias app, hvor du enkelt kan melde deg på eller av treningstimer og administrere medlemskapet ditt når det måtte passe deg.

Morgendagens apps

Det utvikles stadig apps som gjør både arbeids- og hverdagslivet lettere, og brukerne stiller stadig større krav til det app’en leverer. Vi vil derfor i fremtiden se mer til Anticipatory apps som samler informasjon fra flere apps inn i én app.
Samtidig ser vi at arbeidsliv og fritid stadig flyter tettere sammen, og at apps i økende grad vil foreslå relevant innhold basert på hva vi liker, og levere tilbud og forslag avhengig av hvem vi er og hvor vi befinner oss.

Alle elsker apps

Dagens apps benytter og utveksler gjerne informasjon både fra GPS, kalendere og notater, og gjør at mobilen gjerne er den som gir deg beskjed hvis du tar feil vei til et møte, eller den som setter på bilens varmeanlegg for deg slik at bilen er herlig varm når du er klar for en kjøretur. Vi styrer økonomien vår gjennom nettbank-apps på mobilen, overfører penger via smarte betalings-apps, betaler med telefonen i nettbutikker, og bruker apps for å finne veien og sjekke om det er kø.

Les mer om hvordan du kan løse oppgavene smartere og spare kostbar tid i løpet av en arbeidsdag ved hjelp av riktige apps her

kundeservice

TDC film

Presse

TDC Perspektiv: Unified Communication

TDC Perspektiv: Digitalisering